Country Music Hall of Fame

Idag tyckte jag det var dags för lite riktiga turistgrejer, därför besökte jag Country Music Hall of Fame and Museum. Jag som är så intreserad av countrymusiken tycker verkligen det är jättekul att gå där och lära mig om countryns historia, och framför allt kolla på alla kläder och instument som artister genom tiderna använt! När jag köpte biljett idag var det rätt kul faktiskt. Han i biljett luckan frågade om jag hade något speciellt studentkort, och jag sa skämtsamt tillbaka att jag har mitt svenska student kort och han säger att de supportar Sverige så det funkade bra det med, haha. Så fick min biljett $2 billigare, inte nog med det helt plötsligt säger han "Hur mår du då?" haha, visade sig att han har en kompis i Göteborg och har lärt sig lite svenska genom honom. 
 
Själva muset är i tids ordning, vilket vill säga att det börjar i början av 1900-talet och går sen framåt till nu tid. Även om jag tycker det är kul med historian bakom hur saker blivit som deblivit måste jag nog säga att jag ändå tycker den nutida delen är roligast. Nu har de en utställning med kläder och material från Carrie Underwoods "Blown Away Tour" vilken jag blev jätteimponerad av. Vilka kläder alltså! Även en liten del med kläder ifrån TV-serien Nashville, som jag också tyckte var kul att se!


Elvis bil
 

Orinal pappret som Dolly skrev låten Jolene på!

Reba's kläder

Klänningen Carrie hade på sig då hon vann AMerican Idol 2005

Taylor's CMA awards klänning och glittriga gitarr

Kläder ifrån TV-serien Nashville (Alla måste börja kolla på den för den är jättebra!)

Blown Away Tour
Tilda

Känner att jag går lös med kommentarer nu men jag kan ju bara inte INTE kommentera att du har varit på Country Music Hall of Fame...! Haha! Så himla häftigt! Och är det musikvideon I'm Only Me When I'm With You som spelas där?? Måste lyssna på den nu..... Så. Nu saknar jag dig ännu mer! ;)

Svar: Det är faktiskt typ alla hennes video bloggar som spelas i bakgrunden ;) eller a just då var det I'm only me when I'm with you :P Saknar dig massor med!! :D Om tre år ska vi ha så mycket kul här!! :D
Fanny Hugosson