Världen är minsann liten!

- Hi, were you speaking swedish earlier?
- Yes
- Okej, så ni är från Sverige då?
- Ja. Jag tycker att jag känner igen dig.
- Tycker jag känner igen dig med. Var kommer du ifrån
- Jönköping.
- Men va, jag med!
- Gick du på PB?
- Ja
- Jag med! Gick dans.
- Men är du Erica, Julias kompis då?
- Ja!

Ungefär den konversationen skedde idag. Var på en gratis festival i Golden Gate Park, gick dit själv och tänkte att det går ju alltid hitta någon att hänga med. Stod i kön till ett hjul (i Sverige ger alla företag ut gratis grejer, här snurrade man på ett lyckohjul vid alla ställen för att få något) och hör någon som pratar svenska. Känner att jag verkligen vill kolla om de var från Sverige, men ville inte lämna min köplats eftersom jag köat ca 1 h (hade ju ändå inget annat för mig) men när jag väl snurrat det där hjulet gick jag fram och pratade med dem, ungefär konversationen ovanför var vad som hände då. Här är beviset att världen är liten. Visste att mina kompisars kompis var au pair i NY och nu förlängt för att vara någon annanstans, men inte att hon skulle vara i SF. Ännu sjukare är ju hur vi lyckades stöta på varandra av alla männsikor som bor i den här staden. Men så kan det gå. Vi båda var nog lite i chock efter den händelsen. Hängde med henne och hennes vänner sen resten av festivalen och efter det gick vi och åt mexikanskt i Noe Valley! 
Några som dansade till när Lindsey Stirling spelade. Btw kolla in henne, så ortoligt duktig fiolspelare!!