Met up with some friends outside of town

Har haft en sån fantastisk helg igen! Var ledig i fredags så jag, Agnes och Emil åkte ner till Palo Alto och gick på IKEA! Alltid lika trevligt! Vi åt lunch där och bara gick runt och kollade, köpte även med mig lingonsylt på beställning av min värdmamma. På kvällen sen åkte jag söderut igen för att möta upp Dante och gå igenom vår scen, vilket gick bra måste jag säga. Sen satte vi oss och drack kaffe på Philz Coffe, helt klart mitt nya favorit kaffe ställe! 
På lördags morgonen satte jag mig åter igen i bilen och körde söderut, började vid det här laget känna mig rätt van vid att köra den vägen, haha. Hade sista dagen av min teaterworkshop på Stanford och jag kommer sakna den! Vi började med att värma upp, sen fick alla par spela upp en liten del av sin scen som sen vår lärare gav regi på. Så intressant och lyssna och se hur mycket man kan variera och hur en scen helt plötsligt får en helt annan mening. Till oss gav hon dock inte jättemycket regi, utan hon sa "jag vill att ni överraskar mig sen när ni ska spela upp hela". Tror det var positivt i alla fall. Efter lunch sen var det då dags för alla att spela upp sina scener. Alla var duktiga, även om alla hade gått in för att öva in det olika mycket. Var dock kul för hela klassen kom fram till mig och Dante efteråt och tyckte vi hade gjort jättebra ifrån oss. Det är alltid kul att höra! När klockan sen slog fyra och klassen var över var det bara att köra hem och jobba kväll.

Miriam och hennes partner med en scen från Killer Joe

Även söndagen var en fullspäckad dag. Vid 11 hade au pair möte vid crissy fields, och denna gången var det inget mindre än brännboll som stod på schemat. Detta är ju en svensklek så man skulle ju kunna tro att vi fyra svenskar som var där skulle briljera stort, men nej, vi var lika dåliga som alla andra, haha. Kul var det i alla fall. Efter mötet åkte jag, Agnes, Emil och Karen till Japan Town då deras Cherry blossom festival hölls denna helgen. Vi blev dock rätt besvikna när vi insåg att träden redan hunnit blomma över, haha, men vi hade trevligt ändå. Vi gick och åt sushi och sen kollade vi på paraden de hade. När det var över började vi röra oss mot svenska kyrkan då vi skulle ha au pair-kväll där. Även det var supertrevligt; vi åt tacos, hade en frågesport och bara chillade. 

Inte alla som kan säga att de spelat brännboll med golden gate bron i bakgrunden (även om att den typ inte syns för dimman..)