NSAI Spring Training Day 1

I fredags var alltså dag ett av två på Spring Training. Det var för att gå den, antar att man kan kalla det kursen, som jag kom hit den här gången. NSAI är det som håller i det, var även de som höll i Song Camp jag gick på i somras, det är en organisation för låtskrivare och de hälper en med att bli en bättre låtskrivare och hur man ska lyckas här i Nashville och de gör ett fantastiskt jobb. 
 
Dagen började med att NSAI hälsade alla välkomna och sen var Love Junkies där (eller i alla fall två av dem, liz Rose och Lori McKenna) och blev intervjuade. Efter det var Chris DeStefano, Ashley Gorley and Shane McAnally där och pratade om att vara låtskrivare. Allt är verkligen så intressant, och jag tar in allt jag kan. Jag måste dock erkänna att jag nästan tycker pauserna är det som varit bäst dock. Det är då jag hunnit träffa de som jag lärde känna i somras och även kunnat träffa nya människor. 
 
Efter lunch var det Publisher Break-Out Sessions där man i förväg hade fått välja en publisher man ville träffa och spela upp en låt för. Jag hade valt Courtney Allen från Starstruck och likaså hade Briana som jag träffade via Lance i torsdags så var kul att känna någon mer som skulle dit. Detta ska likna en "pitch to publisher" vilket är när en låtskrivare tar med sig och spelar upp sina låtar för en publisher, tycker publishern om låten/är det vad den letare efter kan hen sen ta med den och spela upp för skivbolag/artister och se om det är något de vill ha med på sitt album. Jag blev faktiskt positivt överraska då jag fick väldigt bra kritik. Jag hade valt Chasing Trains och det var den enda som hon valde att lyssna på mer än en vers och en refräng, visst var det det lite småsaker hon sa hon skulle behöva justeras, men hon sa att det var en låt hon abslout hade kunnat tänka sig att jobba vidare med om hon fått in den. Så det kändes ju bra! När Break-Out Session var över, var även Spring Training över för dagen.
Shane McAnally, Ashley Gorley and Chris DeStefano.
Thea

Väldigt roligt att läsa om dina äventyr Fanny! :) Du skriver väldigt bra och har så himla mycket roligt för dig.
Lycka till på dag två av kursen och roligt att höra att de gick bra på dag 1 :) Kramar

Svar: Åh, tack vad kul att höra! Hoppas allt är bra med dig! Kram :)
Fanny Hugosson