Les Miserables 2

Äntligen fick jag se denna fantastiska musikal igen och den här gången med min fantastiska lillebror i rollen som Gavroche! Har verkligen längtat efter att få se den ända sen premiären i september, men eftersom det är tre olika barnlag som kör så var det här första gången jag kunde se den när Sixten spelade. Jag tycker verkligen att den är magisk, såg musikalen för första gången 2011 på West End och älskade den. Sen såg jag den igen nu i vintras i Karlstad och där var den verkligen ännu bättre än den var i London, tycker verkligen de har lyckats bra med översättningen och det var bara en magisk upplevelse (inlägget om det hittar ni här).
 
Nu är det samma version som i Karlstad som sätts upp här i Jönköping, bara lite andra skådespelare men allt annat samma. Det var verkligen lika bra som sist, och jag grät nog från första tonen, haha. Att se när Gavroche dör dock var mycket värre den här gången, usch alltså. Men sjukt stolt syster är jag i alla fall och jag ser den gärna även en fjärde gång.