Jullov?

Vi har jullov. I fredags hade vi julavslutning i skolan, och nu är vi lediga i tre veckor. Känns så tomt, vad ska man hitta på under den tiden? (okej, fira jul och sen åker jag och min familj till Kalifornien, men ändå). Även att det är lite skönt att vara hem-hemma igen så saknar jag klassen en hel del redan (har bara varit ifrån Bjärnum i två dag, haha, men det säger ju en hel del om hur jag trivs på skolan). 
 
Så vad har hänt de senaste veckorna då? Vi var på en föreläsning med Fredrik Dolk för någon vecka sen som var jätteintressant där han pratade om hur det är att jobba som skådespelare och olika genrer inom skådespelandet. Sen har jag varit i Malmö på en Harry Potter marknad med några ifrån klassen och även i Kristianstad i två omgångar, ena gången för shopping och andra för att se vår lärare Stefans grupp Vocal Six när de hade en julshow där. I fredags hade vi som sagt julavslutning där alla i klassen höll i fantastiska sketcher och uppträdanden, allt från Luciatåg till återblickar av vad vi gjort under den här terminen. Juste vi hade även Secret Santa i skolan efter våra duettredovinsningar. Och i lördags var vi på gospellkonsert. Ja, det har hänt rätt mycket, så på så sätt är det väl kanske bra med lite lov ändå..

Vi åkte hem och överraskade Elinda på hennes födelsedag.
Det bästa Luciatåg jag någonsin sett och någonsin kommer att se.