PAS, BA och Hair

I tisdags morse var hela klassen på skolan vid 06.45 för att åka buss till GÖTEBORG!! Vi var lite lagom trötta men vad gjorde det när vi hade en fullspäckad dag i musikalenstecken framför oss. Väl framme i Göteborg släpptes vi av vid Performing Arts School där vi möttes av flera av förra årets m1:or som nu går där. Vi lekte lite lekar, fick ställa frågor till eleverna och även en gå rundtur på skolan och kolla in på de olika lektionerna som pågick. Vid 12 fick vi lunch och skyndade oss för att hinna köpa något att äta innan bussen gick mot Balettakademien (Jag ville absolut ha kaffe efter maten, så höll på riktigt på att missa bussen, men klarade mig)
 
På BA sen var det ungefär samma grej. Vi fick chans att fråga lärarna om utbildningen och audition och sen fick vi sitta med på letionerna som pågick. Jag gick in på en interpretationslektion, och det var verkligen så intressant, kändes verkligen tråkigt när lektionen var slut hade gärna sett mer!
 
Sen var studiebesöken klara och vi släpptes av i centrala Göteborg för att äta middag innan vi skulle vara på plats på Göteborgs Opera. Vi var ett gäng som skyndade oss till dansbutiken, jag behövde nya balettights och jazzskor och body till audition i London, så känns skönt att ha det fixat. Sen satte vi oss och tog en öl innan det var dags för först en rundvandring på Operan och sen HAIR. 
 
WOW vad fantastiskt bra föreställningen var. Jag kunde inte jättemycket om musikalen sen tidigare mer än att det är hippies och insåg på plats att det var en modernare tolkning av den, men som jag sa tidigare WOW! Ensemblen var fantastisk, sången dansen - ALLT! Så får ni möjlighet att se den gör det!
 
Och musikalerna för den här veckan slutar inte där. Imorgon åker vi till Malmö för att se ett rep av Tänk Om (If/Then) och på lördag åker vi några stycken till Karlstad för att se Les Miserables!