Co-Write

Efter alla föreläsningar och song evaluations i lördags hade campet som en liten open mic endast för deltagarna, vilken var frivillig. Jag som fortfarande saknade två strängar åkte därför iväg till närmsta musikaffär och för att köpa nya. Man kan ju tro att det i Nashville finns musikaffärer vid varje gatuhörn, men nej, närmsta var 15 min bort med bil, som tur var erbjöd sig Hillary att köra mig. Så när jag äntligen hade strängar igen joinade jag de andra.

När det var över gick jag, Jordyn och Cassidy till Panera Bread för att äta och börja spåna idéer till vår co-write vi skulle ha på kvällen. När vi hade vår idé gick vi tillbaka till Holiday Inn, lyckades få till gång till the executive lounge (Hur fancy låter inte det?) på 10e våningen och började skriva. Vi hade så roligt! Skrattade genom hela co-writen, men vi är väldigt excited över resultatet. Det blev faktiskt en riktigt bra låt! Dessa tjejer är så fantastiskt begåvade och jag är så glad att jag har fått lära känna dem!

 
Cassidy postade en liten bit av låten på sin instagram! Btw hör ni hennes fantastiska röst?
 

Chasing Trains // Fanny + Jordyn + Me This has been stuck in my BRAIN! ✏️🎶 @fannyhugosson @jordyn_kenzie

Ett filmklipp publicerat av Cassidy (@cassidyzuver) Jul 28, 2015 kl. 6:21 PDT

 
och efterson jag postade en video där Cassidy sjunger, här har ni en med Jordyn! 
NSAI Song Camp - Nashville