Trasiga stränga, #1 hits och writer's round

Efter att alla föreläsningar var över sprang jag iväg och köpte en snabb middag på Chipotle och gick sen tillbaka till hotellrummet för att bara spela igenom min låt inför kvällen och kommer då ihåg att ”juste jag har inte stämt upp den igen sen flyget”. Så börjar stämma upp e och plötsligt säger det plopp och strängen är av. Great job Fanny! Smart som jag är har jag inte några extra strängar med mig, för det ska man ju inte alls alltid ha(?). I alla fall tänker att jag kan stämma upp resten i alla fall ifall någon skulle ha en extra sträng där nere (alla musikaffärer var vid det här laget redan stängda) tror ni inte att nästa sträng också säger plopp! I panik springer jag ner till lobbyn och hittar där min kära australienska vän och berättar vad som hänt och tack och lov säger hon då att jag gärna får låna hennes gitarr – problem solved. Måste dock köpa nya strängar imorgon, så får smita iväg på någon rast och göra det.

 

Katrina Burgoyne, australienskan, stod och pratade med en annan tjej och hennes mamma när jag kom inrusande, och de skulle gå och äta på the Commodore här på hotellet, där även writer’s round skulle hållas senare, så jag hängde på och de bjöd även in Lance Carpenter, som precis hade sin första #1  på country radio nu med Love Me Like You Mean It, och även är en av föreläsarna här i helgen! Så här satt jag alltså och åt middag (eller a jag hade ju redan ätit, så drack bara cola) tillsammans med en hitlåtskrivare i Nashville! Den ni! Och måste även lägga till att han senare under kvällen gick runt och sa: ”this is my pal – she’s from Sweden” haha!

Writer’s round gick i alla fall bra. Vi var kanske 30 deltagare som uppträdde, och som jag tidigare sagt alla är så otroligt duktiga, alltså jag hade verkligen moments där jag satt och tänkte ”vad gör jag här?”, så jag var faktiskt rätt nervös när det väl var dags för round 4 och mig! Men det gick ändå okej, så jag kan andas ut. Ni har videon som från uppträdandet, som fina Jordyn Kenzie filmade åt mig, här nedan.

Vill inte att dagen redan ska vara över. Jag har lärt känna så många fantastiska människor och har så mycket att bearbeta i mitt huvud och jag kan knappt vänta och se vad resten av helgen har att erbjuda!