Audition till balettakademien

I lördags var första auditiondagen till balettakademiens musikalutbildning och vi var ett stort gäng från klassen som gjorde sökning då. Jag var i grupp 3 så mina prov började vid kl.11. Först var det drama- och sångprov och efter det dansinstudering och sen dansprov. Det kändes ändå helt ok, men var ändå sjukt nervös när numrena som gått vidare till steg 2 presenterades.

Jag lyckades i alla fall ta mig vidare och gjorde igår steg 2 proven som var i stort sett samma sak dag 1. Först dansinstudering med ungefär samma diagonaler och sen var det även en koreografi som var jätterolig. Största skillnaden mellan dag 1 och 2 är nog att i stort sett alla lärarna sitter i juryn då. Men dansprovet var jättekul! Sen var det mycket väntan tills sångprovet då jag var bland de sista. Men det var en väldigt kul dag även om jag var helt slut när vi var klara.

Idag är första lediga dagen på jag vet inte hur länge, vilket känns så välbehövligt. Och ikväll får vi veta vilka av oss som gått vidare till steg 3 (som är imorgon).